Smaller Default Larger

Śruby są naszym autorskim projektem. Firma jest całkowicie Szwedzka i produkcja jest realizowana przez wytypowane firmy kooperujące. Całość w Szwecji, przede wszystkim by mieć bliski kontakt i nadzorować standardy jakości jakie zostały narzucone dostawcom.

Wzór naszej śruby został oparty na  projekcie zakładającym wersję czteropłatową, w którym przede wszystkim płaty mają regulowany skok, a także mogą zostać wymienione w razie uszkodzenia. Elementy śruby są formowane z wzmacnianego włóknem szklanym poliamidu, będącego doskonałą alternatywą dla odlewów metalowych, zwłaszcza dla aluminium. Produkt trafia doskonale w rynek silników zaburtowych o mocy od 20 KM do 300 KM. Trwają prace konstrukcyjne nad śrubą dla małych modeli silników o mocy  10 - 30 KM.

Doświadczenie

Firma powstała pod koniec lat dziewięćdziesiątych, od początku z misją stworzenia śruby napędowej do łodzi, z materiłu kompozytowego, o regulowanych płatach. Jest wiele korzyści wynikających z możliwości regulowania płatów bez koncentratora przełączającego piastę lub płaty. Ponad to, pożadanym było zastosowanie tworzywa nadającego się do formowania wtryskowego, jednocześnie odpornego na korozję, etc. Podstawy do projektowania wynikały z wieloletniego doświadczenia w budowie kompozytowych kadłubów łodzi. Podjęte badania testowe różnych wersji projektowych, miały głównie na celu uzyskanie produktu o wysokiej niezawodności i stabilnych właściwościach eksploatacyjnych. Proces doboru właściwego materiału, opierał się na licznych konsultacjach z dostawcami zaopatrującymi przemysł motoryzacyjny, lotniczy i kosmiczny, gdzie cena i jakość były wynikiem zastosowania najwyższych standardów technicznych.

Teraz po ponad dziesięciu latach pracy, z wieloma śrubami Propulse instalowanymi na całym świecie i pływającymi po różnych wodach, wiemy, że przyjęta koncepcja była słuszna i że działa.

Marka i produkt

Propulse stawia na innowacyjność i postęp, działając z drugiej strony w środowisku raczej konserwatywnych morskich rozwiązań technicznych. Ze zdobytą więdzą i doświadczeniem jesteśmy jedyną firmą na świecie produkującą i sprzedającą śruby napędowe z regulowanym skokiem i wymiennymi płatami. Nieprzerwanie prowadzimy prace nad projektem, podosząc jakość śrub doborem nowych, pojawiających się materiałów, a także pracami badawczymi nad konstrukcją, by w efekcie uzyskać jak najlepsze osiągi na wodzie.

Aktualnie stosowany do produkcji surowiec, to najwyższej klasy poliamid wtryskowy przetwarzany pod wysokim ciśnieniem w wysokich temperaturach. By zwiększyć właściwości wytrzymałościowe materiału, został on dodatkowo wzmocniony włóknem szklanym. Reasumując, nasze śruby są równie mocne co śruby ze stopów aluminium, a z pewnych względów lepsze. Jeśli wziąć pod uwagę takie czynniki jak waga sruby, jej całkowita odporność na korozję etc., to znacznie przewyższają właściwości aluminium. Poliamid jest znany z odporności na działanie większości znanych substancji chemicznych, w tym także ropopochodnych. W pewnych specyficznych rejonach, jeśli to konieczne, śuby można malować standardowo dostępnymi farbami dwuskładnikowymi.

Już na początku etapu projektowania, zdecydowaliśmy skoncentrować pracę nad wersją z czterema płatami, wiedząc, że to rozwiązanie dostarczy dużo lepsze osiągi potencjalnym użytkownikom łodzi. W procesie produkcji przyjęliśmy wariant, gdzie wszystkie płaty tego samego rozmiaru, są wykonywane przy użyciu jednej formy wtryskowej. Dzięki temu, między płatami danego rozmiaru nie ma najmniejszych różnic, przede wszystkim wagowych. To rozwiązanie technologiczne, w powiązaniu z projektem gdzie zastosowaliśmy cztery płaty, dało śrubę o wprost idealnym wyważeniu, czego nie osiąga większość śrub metalowych.